سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Samsunga80

نظر

Fortnite Battle Royale – فورتنایت بتل رویال اخیرا به طور قابل ملاحظه ایی منتشر شده و در مدت کوتاهی به یکی از محبوب ترین بازی ها مبدل گشته است. فورتنایت بتل رویال ساخته‌ی محبوب و پرطرفدار استودیوی Epic Games، آن‌ قدر پس از عرضه‌اش روی روی پلتفرم‌های متعددی از جمله پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پی سی، نینتندو سوییچ و iOS منتشر شده است. کمپانی اپیک گیمز قصد ندارد که از رویه مرسوم انتشار بازی‌های پلتفرم Android، یعنی به‌واسطه فروشگاه Google Play بازی مذکور را در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

داستان

بازی داستان خاصی را روایت میکند اما سازندگان سعی کرده اند به شما بفهمانند که باید جزیره و دنیای خیالی بازی (Save the world) را نجات دهید و به یک قهرمان تبدیل شوید. با توجه به سیزن (season) های مختلف بازی و اپدیت های فراوان، شاهد یک محتوای بسیار مطلوب و رایگان هستیم، در بازی آنقدر شخصیت برایتان تدارک دیده شده که فکر نمیکنم به این زودی ها این عنوان رنگ تکراری شدن به خود بگیرد.

هرکدام از چپترهای بازی (Game Chapter) قابلیت های متنوعی را به بازی اضافه میکنند و ویژگی های متفاوتی را در اختیار کاربران قرار میدهند، یکی از دلایلی هم که فورت نایت را به محبوب ترین عنوان بتل رویال (Battle Royale) تبدیل کرده، به پشتیبانی خوب اپیک گیمز باز میگردد که در هر سیزن  (season) قهرمانان جدیدی به بازی اضافه میکند.

ویژگی های بازی Fortnite Battle Royale

  • مبارزه در میدان جنگ و نابود کردن دشمنان
  • وارد شدن به مسیر نبرد و اسکان در منطقه مورد علاقه خود
  • جمع آوری منابع، لوازم، و مبارزه با حریفان خود
  • امکان ایجاد تیم با بازیکنان دیگر در سراسر جهان
  • آپدیت ها و رویدادهای حماسی هفتگی مداوم
  • حالت های مختلف گیم پلی، نمایه های جدی و دیوانه وار برای آواتار خود، سلاح ها و آیتم های جدید و …
  • دارای گرافیک بالا و کنسولی
  • امکان انجام بازی کامل در هر زمان و هر مکان و انجام ماموریت ها، جلو بردن نبرد خود و …
  • دانلود آپدیت جدید بازی فورتنایت Fortnite 14.10.0 اندروید
  • چند اشتباه تازه واردها در فورتنایت بتل رویال

    1. استفاده نکردن از کلیدهای جایگزین برای ساخت و ساز

     

    مهم ترین نقطه تمایز فورتنایت با دیگر عناوین هم سبک خود، قابلیت ساخت و ساز در بازی است. درست بر خلاف عناوینی چون پابجی که ذات تاکتیکی بازی روی شوتینگ و تیراندازی تمرکز دارد، فورتنایت استراتژی، سرعت عمل و هوش شما را در ساخت و ساز بازی به چالش می کشد.

    اما کلیدها و دکمه های پیش فرض ساخت و ساز بازی به خصوص رو پلتفرم کامپیوتر چندان مناسب نیستند، بنابراین توصیه می کنیم از همان ابتدا کلیدهای مورد پسند خود را انتخاب کنید. همچنین بهتر است در طول بازی چندین بار بین حالت ساخت و ساز و تیراندازی تغییر حالت بدهید تا حافظه غضلانی شما کاملا به این تنظیمات عادت کند.

    2. فراموش کردن ساخت و ساز در هنگام درگیری ها

    نگران نباشید این اشتباه را حتی برخی از قدیمی ترین بازیکنان فورتنایت نیز مرتکب می شوند. اما به هیچ وجه اهمیت ساخت و ساز در هنگام درگیری و تیراندازی نادیده نگیرید.

    بنابراین دفعه بعدی به جای آنکه درست مقابل راکت دشمن بایستید، سریع تر دیواری در مقابل خود بسازید تا از آسیب راکت در امان بمانید. اگر دشمنان برای نفوذ به قلعه شما شروع به ساخت راه پله و رمپ کردند، شما نیز در جهت مخالف ساخت راه پله را شروع کرده و یا با شلیک کردن کل سازه آن ها را با خاک یکسان کنید.

     

    سه نوع مصالح آجر، چوب و بتن برای ساخت و ساز در بازی وجود دارند. هر کدام از این نوع مصالح ویژگی های مخصوص به خود را دارند، برای مثال چوب مقاومت کمتری دارد اما ساخت آن سریع تر است. بنابراین در ابتدای بازی سعی کنید تا از هر کدام مقادیر زیادی جمع آوری کنید. چگونه؟ کلنگ خود را بردارید و به جان دیوارها، ماشین ها و درختان بیافتید.

    مکانیک ها و گیم پلی  فورتنایت بتل رویال fortnite battle royale

    بازی در یک جزیره رخ میدهد و در طی آپدیت های فصول اخیر تغییرات زیادی در این جزیره رخ داده است اما گیمپلی بازی تغییری نکرده و همان اصالت بتل رویال (Battle Royale) خود را حفظ کرده است.

    در بازیهای بتل رویال (Battle Royale) معمولا شما توسط یک هلیکوپتر، هواپیما یا هر نوع وسیله ای که به پرواز می آید به پایین پرتاب میشود و باید توسط چتر نجات، یا وینگ سوت توان خود را به منطقه دلخواهتان روی نقشه هدایت کنید، بعد از اینکه روی نقشه فرود آمدید شما هیچ گونه سلاحی در اختیار ندارید و باید با گشت زدن و چرخیدن در قسمت های مختلف نقشه به جمع آوری سلاح های مورد نیازتان بپردازید، در این میان نیز با کاربران دیگر روبرو می شوید و همین باعث میشود که به چالش(چلنج) کشیده شوید، ظاهر کاربران مختلف به علت استفاده از اسکین ها و قهرمانان متفاوت بسیار متنوع و زیبا به نظر میرسد.

    نقشه شامل قسمت های مختلفی می شود که هر منطقه لوت باکس های متفاوتی دارد و باید سعی کنید به مرور زمان بهترین نقاط برای فرد را پیدا کنید، مثلا در نقاطی که بسیار شلوغ هستند نباید فرود بیایید. در بازی هایی همچون کالاف دیوتی و پابجی موبایل نیز این مسئله صادق است و شما باید این قانون را رعایت کنید.

    مکانیک های بازی با سایر بازی های بتل رویال (Battle Royale) تفاوت خاصی ندارد و سازندگان بر روی دو مسئله تمرکز کرده اند. فان بودن بازی به وسیله اسکین ها، چلنج ها و حالت های مختلف بازی. تغییرات ظاهری فراوانی را میتوانید بر روی شخصیتتان اعمال کنید و همین مسئله باعث میشود که شو آف کردن بسیار مسئله مهمی در بین کاربران فورت نایت باشد. در فصل سوم بازی شاهد اضافه شدن یک مود جدید هم به بازی هستیم که به نظر میرسد توسعه دهندگان میخواهند حالت بتل رویال (Battle Royale) بازی را در کنار مرد های دیگر در این سیزن دنبال کنند.

    بعد از هر برد به شما تعدادی جایزه داده میشود و با لول اپ شدن در سیستم  بتل پس (Battle pass)  بازی می توانید از جوایز متنوع برخوردار شوید. هر بازیکن با توجه به زمان بازی و ایکس پی که از بازیها دریافت میکند، جوایز بتل پس (Battle pass) به او تعلق میگیرد.

    توتوریال و آموزش های بازی بسیار ساده بوده و نسبت به بازیهای دیگر زودتر دستتان راه می افتد و نیازی نیست اموزش های بسیار پیچیده ای ببینید، سیستم شوتینگ و گان پلی بازی در طول فصول گذشته تغییری نداشته و سازندگان در فصل سوم این عنوان بتل رویال (Battle Royale) تغییراتی برای این مکانیک نداشته اند.

    اپیک گیمز علاوه بر گان پلی یک سیستم ساخت و ساز به بازی اضافه کرده که از تنوع خوبی برخوردار است و به مرور زمان می توانید ساختمان های مختلفی در بازی بسازید و جوایز متنوعی از جمله اسکین های زیبای فورت نایت را بدست آورد.
    علاوه بر مسائل ظاهری و اضافه کردن اسکین ها، هر بازیکن استراتژی خاص خود را دارد و باید سعی کنید که راه و روش مناسبی را در هنگام نبرد تان انتخاب کنید.

    بازی داستان خاصی را روایت میکند اما سازندگان سعی کرده اند به شما بفهمانند که باید جزیره و دنیای خیالی بازی (Save the world) را نجات دهید و به یک قهرمان تبدیل شوید که بسیار آراسته است و از اسکین های مختلفی استفاده میکند.
     با توجه به سیزن (season) های مختلف بازی و اپدیت های فراوان، شاهد یک محتوای بسیار مطلوب و رایگان هستیم، در بازی آنقدر شخصیت برایتان تدارک دیده شده که فکر نمیکنم به این زودی ها این عنوان رنگ تکراری شدن به خود بگیرد و در سیزن و چپتر قبلی بازی شخصیت آکوامن به بازی اضافه شد که بازیکنان را بسیار هیجان زده کرد، علاوه بر آکوامن اسکین های تازه ای برای بازیکنان در دسترس قرار گرفت.

    اسکین های مختلف چالش (چلنج) های روزانه، بتل پس، سیزن های جدید، اپدیت های منظم و دنیای رنگارنگ فورت نایت باعث شده که میلیون ها بازیکن به تجربه این عنوان بپردازند و روز به روز شاهد پیشرفت فورت نایت باشیم.

    بعضی از اسکین ها و شخصیت های بازی از بقیه آنها با ارزش تر هستند و به راحتی نمی توانید آنها را بدست آورید، تعدادی از اسکین های بازی هم بسیار خاص هستند و باید حتما آنها را خریداری کنید.

    تنوع بالای اسکین های بازی باعث شده که سلاح های بازی بسیار زیبا باشند و بتوانید با شخصی سازی از سلاح های مختلف در طول بازی استفاده کنید.

    هارمونی رنگی فوق العاده بازی شما را به یک محیط آرامش بخش میبرد و از سویی دیگر وجود شخصی سازی های فراوان و اسکین های متنوع باعث میشود که شخصیت های فراوانی را در نقشه بازی ببینید و احساس نکنید که فورت نایت از نظر گرافیکی مشکل دارد.

    گرافیک و جلوه های بصری بازی فانتزی هستند و همین فانتزی بودن به هضم بازی کمک شایانی میکند، بسیاری از افراد معتقد هستند که فورت نایت کودکانه است و باید گرافیکی واقع گرایانه ارائه کند، بازیهای مختلفی از جمله کالاف دیوتی و پابجی نسبت به فورت نایت واقع گرایانه تر هستند و میتوانید آن هارا تجربه کنید.

    صداگذاری بازی به دلیل وجود رقص ها و کنسرت هایی که افراد معروف از جمله مارشمالو در بازی اجرا کرده اند به جذابیت های بازی افزوده است و امیدواریم در فصل سوم و سیزن جدید این بازی شاهد شگفتی های دیگری باشیم.

    صداگذاری بازی فوق العاده بوده و باعث شکل گیری یک تم هماهنگ با جلوه های بصری میشود، با اینکه ژانر بتل رویال (Battle Royale) یک ژانر اشباع شده است و صدها عنوان در این سبک می توانید پیدا کنید اما اپیک گیمز با توجه به بهینه سازی مناسبی که انجام داده و برگزاری ایونت های مختلف در بازی باعث شده که محبوبیت این عنوان چند برابر شود.

جنبه های منفی و مثبت بازی فورتنایت که باید بدانید

جامعه کاربری بازی فورت نایت بسیار فعال است و کاربران روزانه محتوای زیادی حول محور این بازی تولید میکنند و نسبت به رقبای هم سبک مانند پابجی،کال اف دیوتی و گارنا فری فایر جامعه کاربری فعال تری دارد.

اسکرین شات های مختلفی از گیم پلی بازی،شخصی سازی های کاربران و اسکین های بازی در شبکه های اجتماعی قرار دارد که میتوانید با سرچ کردن هشتگ فورت نایت آن ها را مشاهده کنید و با جامعه کاربری فعال بازی ارتباط داشته باشید.

استریمر مشهور نینجا کمک زیادی به فراگیری فورت نایت کرد، به جز نینجا استریمرهای فراوانی هستند که برای این بازی تولید محتوا میکنند، به دلیل کالبد فانی که بازی در خود جای داده، استریمرها علاقه زیادی به این عنوان دارند، یکی از دلایلی که باعث میشود استریمرها به این عنوان علاقمند باشند وجود اسکین ها و شخصی سازی های فراوان بازی است.

یکی از جذابترین مکانیک های فورت نایت را میتوانیم سیستم اقتصادی آن یعنی بتل پس (Battle pass) بدانیم، این سیستم به شما جوایز متعددی ارائه میکند و در هر تایر بتل پس (Battle pass) جوایز ارزنده ای دریافت می کنید و به دو شکل خریدنی و رایگان در دسترس شما قرار می گیرد.برگزاری کنسرت، اضافه شدن ابرقهرمانان و سایر تغییرات ظاهری باعث شده اند که فورت نایت به هیجان انگیزترین بازی بتل رویال (Battle Royale) در سالهای اخیر تبدیل شود.

قابلیت اسپلیت اسکرین (split screen) در بازی قرار ندارد و نمی توانید بر روی سایر پلتفرم ها صفحه بازی  را به چند صفحه تقسیم کنید.

فورت نایت یکی از بازی هایی است که باید بر روی تلفن های همراهتان به تجربه آن بپردازید اما این عنوان نقاط ضعفی هم دارد که امیدواریم این نقص ها در آینده برطرف شوند.