سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Samsunga80

نظر

بازی های سبک اکشن و ماجراجویانه را دارند قدمتی دیرینه برخوردار هستند و در میان گیمرها طرفداران زیادی دارد در این مقاله سعی داریم به بررسی بازی مورتال کمبت 9 بپردازیم با همراه باشید.

 

mortal kombat 

بازی مورتال کمبت 9 (Mortal Kombat 2011)

 

شناسنامه بازی مورتال کمبت 9 (Mortal Kombat 2011) :

نام انگلیسی بازی: Mortal Kombat

پلتفرم: پلی استیشن 3 و PC و ایکس باکس 360 و پلی‌استیشن ویتا

تاریخ عرضه: 9 آپریل 2011 (20 فروردین 1390)

سازنده: NetherRealm Studios

ناشر: WB Games Chicago

دسته بندی بازی: مبارزه‌ای

 

مودها: 1 تا 8 بازیکن (آنلاین) 1 تا 4 بازیکن (آفلاین)

 

بازی مورتال کمبت 9 (Mortal Kombat 2011)

بازی مورتال کمبت 9 (Mortal Kombat 2011)

بازی مورتال کمبت 9 (Mortal Kombat 2011) نهمین بازی در سری مورتال کمبت است که توسط NetherRealm Studios  ساخته شده است. این بازی اولین بار بعد از مدتی کوتاه پس از عرضه بازی Mortal Kombat vs. DC Universe در ژانویه سال 2009 توسط اد بون این بازی را مورد اشاره قرار گرفت.

 

خلاصه داستان بازی مورتال کمبت 9 (Mortal Kombat 2011)

پس از مرگ بلیز (Blaze) توسط شائو کان پلید در پایان مورتال کامبت: آرماگدون (Mortal Kombat: Armageddon)، همه مبارزان قلمرو ها کشته شدند و تنها ریدن و امپراتور بی رحم اوت‌ورلد یعنی شائو کان جنگ طلب باقی ماندند. ریدن به شدت آسیب دیده و وقتی دید شائو کان که حالا دارای قدرت خدایان ارشد است و دیگر قابل متوقف کردن نیست، قبل از این که به دست شائو کان کشته شود از آخرین طلسم خود استفاده کرد و پیامی را به خودش در گذشته ارسال کرد، پیامی با حاوی عبارت «او باید ببرد» که رایدنِ گذشته را از رویدادهای که قرار است بی افتد آگاه می‌کرد.

ریدن در زمان گذشته و در برگذاری اولین تورنومنت مورتال کمبت پیامی را از خودش از آینده دریافت کرد. این پیام او را به این نتیجه رساند که لیو کانگ باید در تورنمنت حاضر پیروز شود تا زمین رالم را نجات دهد. لیو کانگ موفق به شکست دادن گورو (Goro) و همچنین شنگ سونگ (Shang Tsung) شد، اما با این حال همچنان علائم وجود داشتند که نشان می‌داد اتفاقات آینده بدون تغییر باقی مانده است. امپراطور شائو کان پلید که از شکست شنگ سونگ خشمگین شد فرمان اعدام او را صادر کرد، با این حال شنگ سونگ جادوگر پیشنهاد برگزاری یک تورنمنت دیگر در اوت‌ورلد را داد و توانست موفق به متقاعد کردن شائو کان شد.

 

در تورنومنت دوم ریدن کونگ لائو را جایگزین لیو کانگ کرد، اما لیو کانگ یا تلاش‌های بسیارش در نهایت توسط شائو کان کشته شد، موضوعی که باعث خشم لیو کانگ شد. لیو کانگ در جنگ با شائو کان را به شدت مجروح کرد، با این حال کان توسط کوان چی جادوگر بهبود پیدا کرد.

در مقطعی ریدن متوجه این موضوع شد که پیامی که از خودش در آینده دریافت کرده است اشاره به پیروزی شائو کان پلید دارد و منظور از او در عبارت «او باید ببرد» پیروزی شائو کان است. یعنی این امپراطور باید بدون پیروزی در مورتال کمبت، ارث‌ رلم را تسخیر می‌کرد، در این صورت خدایان ارشد او را مجازات می‌کردند. در همین حین لیو کانگ که از مرگ بهترین دوستش خشمگین بود و برای حمله به شائو کان اقدام کرد. ریدن سعی کرد جلوی او را بگیرد اما در اقدامی برای دفاع از خودش به صورت تصادفی باعث مرگ لیو کانگ شد.

ریدن با غلبه بر حس گناهش تسلیم شائو کان شد و به این ترتیب به خاطر نقض قوانین مورتال کمبت خدایان ارشد مداخله‌ ای صورت دادند و قدرتی را به ریدن دادند تا او بر شائو کان پلید پیروز شود و او را بکشد.

بعد از مرگ شائو کان، ریدن سوگند خورد تا با کمک جانی کیج و سونیا بلید ارث‌رلم را بازسازی کند. در این مقطع کوان چی به عنوان یکی از عاملان وفادار شیناک دیده شد و از این موضوع پرده برداشته شد که نابودی شائو کان و تضعیف شدن ارث‌رلم نقشه‌ ای از پیش نوشته شده توسط شیناک و متحدانش بوده است تا تمام قلمروها را خودشان فتح کنند.

 

اتحاد مرگبار
QuanChi موفق می شود که از جهنم فرار کند. او فهمیده بود که در گذشته ارتش بی نهایت Onaga چگونه پیروز می شدند و با پیشنهاد همکاری نزد Shang Tsung می رود و در ازای همکاری از او میخواهد که با همدیگر بر دنیا حکومت کنند. QuanChi یک Soulando (ترکیبی از ارواح و طوفان به رنگ سبز) در مقر Shang Tsung ایجاد می کند تا برای ایجاد یک ارتش از آن استفاده شود. آنها موفق می شوند که Shao Kahn را در اولین قدم شکست دهند، البته بعدا مشخص شد که آنها بدل Shao Kahn را کشته اند و خود او موفق به فرار شده است. آنها تصمیم بزرگتری گرفتند و در یک مبارزه دو به یک توانستند قهرمان Mortal Kombat، Liu Kang را شکست دهند. Raiden بار دیگر تصمیم گرفت تا بهترین مبارزان زمین را دور هم جمع کند تا از خطر جلوگیری کند. در این بین مبارزانی همچون Lin Mei و Nitaraی خون آشام هم به مبارزان پیوستند. Cyrax که هوش خود را بازیابی کرده بود و در کنار Jax و Sonya برای ارتش آمریکا کار می کرد به علاوه Kenshi، مبارزی که در گذشته توسط جادوی Shang Tsung کور شده بود هم در این مبارزه حضور داشتند. نقشه Raiden ناکام ماند و اتحاد مرگبار Shang Tsung و QuanChi بر تمام رقبا پیروز شد.

________________

بازگشت onaga
Shujinko40 سال از عمرش را صرف ماموریت Damashi (یکی از Elder God ها) کرده بود تا 6 قطعه گمشده Kamidogu را برایش پیدا کند. او همانگونه که مقرر شده بود، 6 قطعه را در نکسوز قرار داد. بعد از این کار، Onaga سر از تخم بیرون آورد و به کمک Reptile که آنجا بود به سایز واقعی خود رسید. Shujinko تعجب کرد که چرا با جمع شدن این 6 قطعه، خدایان به او ظاهر نشدند؟!. پس به خیانت Onaga که خود را به جای Damashi جا زده بود پی می برد، Onaga به قصد کشتن او بلند می شود که Shujinko موفق می شود از طریق دروازه ای که آنجا بود به زمین فرار کند. هرچند، Onaga فقط طلسم Shinnok (که حالا دست QuanChi بود) را می خواست تا قدرت One Being و اجازه فرمانروایی بر تمام عالم را پیدا کند.

در این هنگام، Raiden که با لشگر شکست خورده اش کنار در وردی قصر Shang Tsung بود، به تنهایی با Shang Tsung و QuanChi روبرو شد، اما قدرت خدای صاعقه هم توانایی مقابله در برابر اتحاد مرگبار را نداشت. بعد از شکست دادن آخرین و قدرتمند ترین دشمن، Shang Tsung و QuanChi برای تقسیم قدرت با همدیگر به مذاکره می نشینند و هنگامی که Shang Tsung طلسم QuanChi ر از او درخواست می کند، معامله آنها به هم می خورد و تبدیل به دشمنان هم می شوند. QuanChi موفق به پیروزی می شود، اما عمر پیروزی او به ساعت هم نرسید، چونکه پادشاه اژدها Onaga برگشته بود. QuanChi که دید به تنهایی توان مبارزه در برابر Onaga را ندارد، روح را در بدن Shang Tsung و البته Raiden دمید تا با اتحاد همدیگر اژدها را نابود کنند. اتحاد این 3 هم نتوانست Onaga را به زانو درآورد، حتی Raiden هم برای اوین بار از قدرت خدایی خود استفاده کرد و نتوانست کاری از پیش ببرد، Onaga به چیزی که کم داشت رسیده بود، او با شکست دادن QuanChi طلسم او را از آن خود کرد و همه چیز آماده بود تا او قدرت One Being را به دست آورد.

روح Raiden که در اثر تماس با Onaga آلوده شده بود بار دیگر در زمین فرود می آید و او خشمگین از خیانت Shang Tsung و QuanChi زمینی به وطن خود بود. خشم او زمانی بیشتر شد که فهمید Shujinko 40 سال از عمرش را صرف گردآوری Kamidogu ها برای Onaga کرده است. او رفت تا به بدترین شکل ممکن Shujinko را عذاب کند، اما Shujinko موفق به فرار می شود، Raiden ناامید بر سر جنازه Liu Kang می رود. Raiden جنازه را به معبدی باستانی که متعلق به عده ای از جادوگران بود (که البته او خودش قرن ها پیش نابود کرده بود) می برد و با مراسمی خاص موفق به بازیابی روح Liu Kang می شود. او که الآن مطیع امر بود، توسط Raiden برای تنبیه کردن کسانی که به زمین خیانت کرده بودند فرستاده می شود.

Onaga هم با احضار روح مبارزان زمینی، آنها  را به همراهی از مبارزان Tarkatی برای تسخیر Ednia می فرستد و خودش هم مشغول جست و جو برای ورد ها و کلماتی می شود که گفتن آنها باعث آزاد شدن قدرت بی نهایت او می شد. در این زمان بود که Shujinko مبارزان زمینی که هنوز زنده بودند را جمع می کند تا به مبارزه با Onaga بروند. اما آنها به جای مبارزه با Onaga، 6 قطعه Kamidogu که منشا قدرت او بودند را نابد می کنند و Onaga ضعیف و ضعیف تر می شود و فرار می کند. اما این پایان کار نبود، Night Wolf که توانایی احضار را داشت، در یک چشم به هم زدن به جهنم می رود و با جمع آوری گناهان Onaga و روش هایی که پدرانش به او آموخته بودند Onaga را احضار می کند و در جهنم گرفتار به دام می اندازد.

________________