سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Samsunga80

نظر

در هر بازی شوتری که پا بگذارید باید یاد بگیرید که چطور نشانه‌گیری کنید تا پیروز میدان شوید. پابجی نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما مجبورید برای پیشرفت در بازی نشانه‌گیری خود را با هر سلاح بهتر کنید. البته تفاوت پابجی با دیگر شوترهای نظامی این است که شما فرصت تمرین کمی برای بهبود وضعیت نشانه‌گیری خود دارید. در پابجی چیزی به عنوان ریسپاون وجود ندارد و هر بار که در بازی کشته شوید دیگر خبری از بازگشت و دوباره شروع کردن نیست. به همین خاطر فرصت چندانی پیدا نمی‌کنید که به الگوی لگد زنی هر سلاح عادت کنید و یاد بگیرید چطور با آن‌ها نشانه‌گیری دقیقی داشته باشید. اما خوشبختانه برای درست نشانه گرفتن ترفندهای قابل اعتمادی وجود دارد که اگر در ادامه این متن با ما همراه باشید از آن‌ها با خبر می‌شوید.

7 نگته و ترفند درباره بازی پابجی موبایل

  • مکان‌های امن را برای فرود آمدن انتخاب کنید.
  • اول وسایل مورد نیاز را پیدا کنید، بعد به دل دشمن بزنید.
  • فقط وقتی دشمن در تیررس است شلیک کنید.
  • همیشه حواستان به نقشه باشد.
  • استفاده از وسایل نقلیه بهتر از پیاده روی است.
  • از پستی بلندی های زمین نهایت استفاده را ببرید.
  • با هم تیمی های خود در ارتباط باشی

چگونه در بازی پابجی موبایل اندازه گیری دقیق داشته باشیم؟

توصیه‌های مهم برای نشانه‌گیری بهتر


پیش از شروع هر چیزی بگذارید بگویم اگر به دنبال این هستید که نشانه‌گیریتان بهتر شود نباید از جنگیدن با دیگران بترسید. این مهترین اصلی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر تازه بازی را شروع کرده‌اید خودتان را درگیر بردن و اول شدن نکنید. به جای این کار، به سراغ مناطق شلوغ نقشه بروید و سعی کنید وارد نبرد مستقیم با دیگران شوید.
با این کار به مرور هدف‌گیریتان بهتر می‌شود و یاد می‌گیرید که چطور باید از هر سلاح در شرایط مختلف استفاده کنید. رگباری تیر زدن یا تک تک شلیک کردن هم مسئله‌ دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. هر سلاح الگوی لگد زنی خاص خودش را دارد که این الگو با استفاده از اتچمنت‌های مختلف تغییر می‌کند. پس باید به این موضوع هم توجه داشته باشید و به مرور یاد بگیرید که هر سلاح با اتچمنت‌های مختلف چطور کار می‌کند.
با تمرین و پشت هم بازی کردن پابجی به مرور می‌بینید که نشانه‌گیریتان نسبت به روز اول خیلی تغییر کرده. پس به همین رویه ادامه دهید و با قرار دادن خودتان در شرایط نبرد، کیفیت و قدرت نشانه گیری خودتان را بهبود ببخشید. البته در کنار تمامی این‌ها، شخصی سازی تنظیمات ماوس هم اهمیت زیادی دارد. ممکن است که تنظیمات پیش فرض ماوس پابجی برای شما مناسب نباشد و نتوانید به آن عادت کنید.
پس به سراغ تنظیمات بازی بروید و با تغییر DPI ماوس، شرایط ایده آل خود را به وجود آورید. از طرفی پیشنهاد ما نیز این است که در اوایل کار بیشتر در حالت اسکواد بازی کنید تا سولو. اسکواد بازی کردن به شما این اجازه را می‌دهد که وارد نبردهای بزرگ‌تری شوید و فرصت بیشتری برای تمرین تیراندازی داشته باشید.?

ترفند‌های اصلی هدف‌گیری دقیق‌تر


در بین تمام نکاتی که باید حین هدف گیری رعایت کنید، هیچ وقت یادتان نرود که پیش از شلیک کلید Shift را نگه دارید. با این کار کاراکتر شما نفسش را حبس می‌کند و به شما اجازه می‌دهد که نشانه گیری با ثبات و دقیق‌تری داشته باشید. فقط حواستان باشد که نمی‌توانید برای همیشه نفستان را حبس نگه دارید.
در ضمن باید بدانید که در صورت شلیک با هر سلاحی، یک لگد محکم از آن‌ها دریافت خواهید کرد. همین موضوع باعث می‌شود که در یک سری از نبردهای نزدیک به مشکل بخورید و به خاطر ترس از لگد زدن سلاح‌ها نتوانید نشانه‌گیری دقیقی داشته باشید. البته می‌شود با انتخاب درست اتچمنت‌ها کمی از لگد سلاح‌ها کم کرد اما در نهایت شما باید بتوانید در شرایط حساس بر استرس خود غلبه کنید و با پیشبینی لگد سلاحتان بهترین نشانه را بگیرید.
پیشنهاد ما این است که از حالت‌های مختلف شلیک در شرایط مناسب استفاده کنید. برای مثال گذاشتن سلاح روی حالت اتوماتیک زمانی به کار می‌آید که شما درگیر یک نبرد نزدیک باشید. در چنین شرایطی می‌توانید در کمترین زمان ممکن تعداد تیر بیشتری به سمت حریف خود روانه کنید و نتیجه بهتری بگیرید. این در حالیست که بهتر است از حالت تک تیر برای شلیک به سمت اهدافی که در فواصل دور قرار دارند استفاده کنید تا لگد سلاح کمتر آزارتان دهد.
البته شلیک از فواصل دور دردسرهای خاص خودش را دارد. اینطور نیست که شما از هر فاصله‌ای، مگسک دوربین سلاح را روی سر بازیکنان دیگر بگذارید و پس از شلیک انتظار داشته باشید طرف مقابل نقش بر زمین شود. برای شلیک از فواصل دور باید قواعد مختلفی را زیر نظر داشته باشید. به عنوان مثال اگر دوربین 4X دارید، باید برای شلیک از فواصل مختلف به شکل زیر عمل کنید.

در کنار تمام این‌ها یاد بگیرید از کلید‌های Q و E در شرایط مختلف به نفع خود استفاده کنید. خیلی وقت‌ها فقط یک لحظه بیرون آمدن از پشت یک کاور سنگی به مرگ منجر می‌شود اما می‌توان با پیک کردن به سمت چپ و راست نشانه‌گیری کرد و طرف مقابل را مورد اصابت گلوله قرار داد. البته پیک کردن در پابجی نیز نیازمند تمرین است و هر چه بیشتر از این ویژگی استفاده کنید، بیشتر نحوه کار با آن را یاد می‌گیرید.
البته به این هم توجه داشته باشید که از یک نقطه خاص مدام به سمت بیرون کاور پیک نکنید. چراکه کافیست تا دو یا سه بار به این حرکت خود ادامه دهید تا حریفتان الگوی رفتاری شما را تشخیص دهد و از همین قضیه به نفع خودش استفاده کند. جدای از همه این‌ها، شاید با ریلود سلاح‌هایی چون Kar98 یا M24 مشکل داشته باشید.
این فقط مشکل شما نیست و تقریبا همه بازیکنان پابجی به آن دچار هستند. به طور کلی پس از هر شلیک با اسنایپر رایفل‌های پابجی، انیمیشن ریلود آن‌ها اجرا می‌شود و دیگر بازی به شما اجازه نمی‌دهد از که از طریق دوبین سلاحتان ببینید که تیر شلیکه شده به کجا اصابت کرده. با این حال اگر حین شلیک، چپ کلیک را نگه دارید انیمیشن ریلود سلاح متوقف می‌شود و می‌توانید ببینید که تیرتان دقیقا به کجا خورده و برای شلیک‌های بعدیتان برنامه ریزی کنید.?

شلیک به سمت یک هدف در حال حرکت


به خاطر ذات واقع گرایانه پابجی، شلیک به سمت یک هدف متحرک کار ساده‌ای نیست. برای اینکه بتوانید در بازی شلیک دقیقی به سمت یک هدف متحرک داشته باشید باید به دو فاکتور مهم دقت کنید: فاصله و سرعت حرکت گلوله. البته اگر قانون 1 به ازای 100 را کاملا رعایت کنید، تا حدی فاکتور دوم بی‌اثر خواهد شد.
اما شاید بپرسید که قانون 1 به ازای 100 چیست. قانون 1 به ازای 100 می‌گوید که برای شلیک به یک هدف متحرک باید به ازای هر 100 متر فاصله به اندازه یک نفر جلوتر را نشانه بگیرید. این یعنی اگر فردی در فاصله 100 متریتان باشد باید به اندازه یک نفر جلوی آن را نشانه بگیرید و شلیک کنید. این رویه همین طور برای فواصل بالاتر هم تکرار می‌شود و برای مثال اگر فردی در فاصله 200 متری قرار بگیرید می‌توانید به اندازه 2 نفر جلوتر او را نشانه بگیرید و شلیک دقیق‌تری داشته باشید.
البته مسئله اینجاست که پیدا کردن درست فاصله کار چندان راحتی نیست و کمی زمان می‌برد که بتوانید به درستی فاصله خود را از هدفتان درست تخمین بزنید. با این حال، اگر مهارت تخمین فاصله خود را بهبود ببخشید آن وقت شلیک به یک هدف متحرک کار چندان سختی نخواهد بود.?