سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Samsunga80

نظر

شرکت فنلاندی سوپرسل (Supercell) در سال 2012 با رونمایی از بازی Clash of Clans) COC) سبک جدیدی از بازی را وارد دنیای موبایل ها کرد . بازی آنلاین و استراتژیک سوپرسل ابتدا تنها برای سیستم عامل آی او اس (IOS) عرضه شد و پس موفقیت بالای این بازی یک سال بعد ، بازی را برای کاربران اندروید (Android) هم منتشر کرد . پس عرضه بازی های دیگری همچون Hay Day  و Boom Beach به ترتیب در سال 2012 و 2013 ، سوپرسل تقریبا بازار سبک استراتژیک و بازی های آنلاین موبایل را به دست گرفت . محبوبیت این سه بازی به قدری زیاد بود که رکورد های زیادی از دانلود گرفته تا درآمد از طریق پرداخت درون برنامه ای (خرید سکه های بازی ، الماس و …) را جا به کرد . بازی اولیه یعنی Clash of Clans کاربران آنلاین زیادی را در سراسر جهان به خود جذب کرد و تبلیغ بسیار خوبی برای بازی های آینده این شرکت بود . سایر بازی های این شرکت به اندازه بازی COC کاربر نداشت و همیشه در یک سطح پایین تر از COC دیده می شدند . پس از سه سال از انتشار آخرین بازی سوپرسل در سال 2016 شاهد عنوانی جدید از این شرکت بودیم . همانند فیلم ها و سریال ها که یک اسپین آف (Spin-Off) (اثر اقتباس شده از یک عنوان شاخص) از خود منتشر می کنند ، سوپرسل هم به نوعی یک بازی فرعی برای COC منتشر کرد . به کار گیری بهترین حالت یک بازی کارتی در قالب شخصیت های دوست داشتنی COC و هیجان بالا باعث شد خیلی زود بازی جدید کلش رویال (Clash Royale) کاربران فعال COC و سایر بازیبازان موبایلی را جذب خود کند . بعد از انتشار بازی ، از طرف کاربران فروشگاه های موبایل (Google Play و App Store) و هم از طرف منتقدان ، مورد تحسین قرار گرفت و زمانی نگذشت که درآمد زایی آن از خود بازی COC بیشتر شد . Clash Royale) CR) در گوگل پلی و اپ استور به ترتیب امتیاز 4?5 و 4?3 از 5 و در سایت متاکریتیک (Metacritic) هم نمره 86 از 100 را دارد با ما در ادامه نقد و بررسی بازی کلش رویال همراه باشید توضیحاتی کامل در اختیار شما قرار می دهیم.

موضوع بازی

کلیت این بازی از کلش آف کلنز ساده‌تر بوده و به‌خصوص اگر از کاربران سوپرسل باشید، خیلی سریع آن را فرا خواهید گرفت. شما در این بازی با کارت‌هایتان که هر کدام نمادی از یک نیرو است، به جنگ با حریف روبه‌روی خود می‌روید. حریف هم درست مانند شما دارای یک سری کارت است که بایستی به صورت آنلاین، از آن‌ها استفاده کند و این استراتژی شما در نحوه استفاده از کارت‌هاست که فرد پیروز را تعیین می‌کند. برای ساختن نیرو شما به اکسیر نیاز دارید که تقریبا در هر 3 ثانیه یکی ساخته شده و سقف آن در شروع بازی برای هر بازیکن 10تاست که بیشتر هم نمی‌شود و برای همین بایستی زودتر از آن استفاده کنید تا الکی هدر نرود. هر کارت که نمایانگر یک نیروی دفاعی و یا حمله‌ای است، بسته به توان و قدرتش، میزان مشخصی از اکسیرها را مصرف می‌کند و برای همین شما بایستی با استفاده صحیح از نیروها، تلاش کنید تا حریف را به عقب برانید. می توانید برای حرید جم کلش رویال به سایت های معتبر مراجمعه کنید.

clash-royal-7

رویال فلاش

کلش رویال، در ژانر بازی‌های کارتی ساخته شده. این بازی هم مثل دیگر ساخته‌های سوپرسل، سیستم‌های جذاب و کاربر پسند را جایگزین قوانین و قاعده‌های پیچیده و سخت این سبک کرده است. مثل بیشتر بازی‌های کارتی یک زمین بازی وجود دارد که به دو قسمت تقسیم شده و هر بازیکن می‌تواند کارت‌ها را در نیمه  خودش قرار دهد. اما در رویال کلش کارتی روی زمین قرار نمی‌گیرد، بلکه نیرو، ساختمان یا جادوی مربوط به هر کارت وارد زمین بازی می‌شود. تا زمان نوشته شدن این مطلب مجموعا 54 کارت در بازی وجود دارد که از 33 نیرو، 11 ساختمان و 10 جادو تشکیل شده‌اند. کارت‌ها در چهار دسته‌ی Common، Rare، Epic و Legendary تقسیم شده‌اند که در ارزش و البته شانس پیدا کردنشان کاملا تاثیرگذار است.

گرافیک و موسیقی

بیشتر شخصیت های کلش رویال ، شخصیت های بازی COC می باشند که در این عنوان نمای دیگری از آن ها را خواهیم دید . طراحی شخصیت های COC بسیار ساده و بدون جزییات بود اما در کلش رویال تمامی شخصیت ها دوباره طراحی شده اند و این بار هر یک چهره ای نو به خود گرفته اند . طراحی شخصیت ها بسیار عالی و درجه یک می باشد و هر یک در چهره اصلی و هم نمای روی کارت ، با جزییات بالا طراحی شده اند . زمین های بازی هم طراحی قابل قبولی دارند و مشکل خاصی در طراحی آن ها دیده نمی شود . یکی از ویژگی های تصویری که امکان دارد به زودی به تمامی زمین های بازی اضافه شود ، بخش وقت های اضافه بارانی می باشد . در Arena 9 که به تازگی به بازی اضافه شده در هنگام وقت های اضافه بازی شاهد رعد و برق و باران شدید در بازی هستیم که جذابیت و هیجان آن یک دقیقه را دو چندان می کند . انتظار می رود در آینده با توجه به شرایط فیزیکی هر زمین ، بخش وقت های اضافه جذابی را مشاهده کنیم .

 موسیقی بازی هم همان موسیقی بازی COC می باشد . موسیقی متن بازی و افکت های صوتی هنگام ضربه شخصیت ها و یا هنگام باز کردن صندوق ها کمی بهتر از COC هستند اما به هر حال در دراز مدت این صدا کمی تکراری شده و می تواند شما را مجبور به قطع صدا بازی کند . خوشبختانه در تنظیمات بازی می توانید تنها موسیقی متن ، جلوه های صوتی و یا هر دو آن ها را قطع کنید .

جمع بندی

Clash Royale بدون شک یکی از جذاب ترین بازی های آنلاینی است که می توانید بر روی موبایل خود تجربه کنید .حالت عمودی صفحه نمایش هم کمک زیادی به راحتی شما و بازی با یک دست می کند . کلش رویال یک بازی رایگان است اما سوپرسل سعی کرده با قرار دادن تایم های طولانی برای باز شدن صندوق ها ، 4 جایگاه دریافت صندوق ، تخفیف ها و بسته های ویژه (شامل صندوق ویژه به همراه سکه و الماس) شما را ترغیب به خرید الماس از بازی کند . دقیقا همان روشی که برای بازی Clash of Clans در نظر گرفته بود . یک بازی رایگان موبایلی به روش هوشمندانه سوپرسل می تواند از بازی های پولی درآمد زا تر باشد . سوپرسل تقریبا هر ماه یکبار با ارایه بروزرسانی کارت های جدید را وارد بازی می کند . کارت های جدید هر دو هفته یک بار به بازی اضافه خواهند شد . در کنار کارت های جدید شاهد تعادل سازی هایی بین کارت ها هستیم و قدرت تخریب و آسیب پذیری کارت ها ممکن تغییر کند . تعادل سازی در میان کارت های جدید بسیار دیر انجام می شود و یا حتی چند ماه شاهد تعادل سازی نیستیم . به همین دلیل همواره شاهد کارت هایی هستیم که در بازه زمانی کوتاهی نقش برگ برنده بازیباز را ایفا می کند . در پایان می توان گفت که Clash Royale از برترین بازی های موبایل در سال 2016 می باشد و نه تنها برای یکسال بلکه همانند Clash of Clans می تواند سال ها در بین بازی های موبایل شما باشد .